אמסלם בעתירות לבג"ץ: להעמיד לדין את ח"כ קארה ולחקור את אלקין

    איתי גדסי No Comments on אמסלם בעתירות לבג"ץ: להעמיד לדין את ח"כ קארה ולחקור את אלקין

    חה"כ דודי אמסלם הגיש עתירה לבג"ץ נגד היועמ"ש מנדלבליט בנוגע לפרשת ההצבעה הכפולה של חה"כ אביר קארה: "מחדלו של המשיב והמנעותו מלהורות על פתיחת חקירה כנגד חבר הכנסת אביר קארה מביאים לפגיעה חמורה בשלטון החוק"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ דודי אמסלם הגיש הבוקר (שני), שתי עתירות לבג"ץ. הראשונה בדרישה להעמיד לדין את חה"כ אביר קארה בנוגע לפרשת ההצבעה הכפולה. השניה ל"פרשת השחיתות בבחירות לעיריית ירושלים".

    בעתירתה רהאשונה מבקש חה"כ אמסלם צו על תנאי המורה למשיב להתייצב וליתן טעם מדוע לא יורה לאלתר על פתיחת חקירה והעמדתו לדין של חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירה של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בשל מעשה של הצבעה במקומה של חברת כנסת אחרת בנוסף להצבעתו הוא, וכן צו שינתן לאחר הצו על תנאי שיהפוך את הצו על תנאי למוחלט.

    חה"כ אמסלם: "מטרת העתירה להביא את המשיב לפעול כפי חובתו ועל פי סמכותו כדי לחקור ולהעמיד לדין את חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירות חמורות שעבר במעשה אקטיבי. מחדלו של המשיב מלפעול כפי שהוא מחוייב בעניין פוגע פגיעה חמורה בשלטון החוק, בקונסטיטוציה, בעקרונות היסוד של השיטה המשפטית במדינה, באמון הציבור בשלטון, באמון הציבור ברשות המחוקקת, ברשות המבצעת ובמערכות האכיפה והמשפט. העתירה באה, בין היתר, למנוע מהמשיב לשקול שיקולים זרים לרבות התערבות בעניינים פוליטיים ולחייבו לפעול לאכיפה שיוויונית, יעילה והוגנת של הדין".

    צילום: Lior Mizrahi/FLASH90

    בהמשך העתירה סוקר חה"כ אמסלם את העובדות ואת הטענות המשפטיות המרכזיות, ומסכם במילים קשות נגד אוזלת ידו של היועמ"ש בנושא "מחדלו של המשיב מלפעול כחובתו ועל פי סמכותו ותפקידו והמנעותו או התעכבותו מלהורות על פתיחת חקירה והגשת כתב אישום כנגד חבר הכנסת אביר קארה מביאים לפגיעה חמורה בשלטון החוק, בעקרון השיוויון, באמון הציבור בשלטון, באמון הציבור ברשות המחוקקת ברשות המבצעת ובמערכת אכיפת החוק ובמערכת המשפטית. מחדלו של המשיב נראה בעיני העותר ובעיני הציבור כמונע משיקולים זרים ופסולים".

    העתירה השניה, נגד נגד רה"מ נפתלי בנט, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ושר הבינוי והשיכון חה"כ זאב אלקין בנוגע לפרשת השחיתות "בבחירות לעיריית ירושלים".

    חה"כ אמסלם מבקש בעתירתו צווים על תנאי ושואל מדוע לא יפסיקו לאלתר את כהונתו של המשיב 3 כשר הבינוי והשיכון, כשר ירושלים ומורשת וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת. זאת בשל "ניגוד עניינים חמור ובשל עבירות שביצע ועבירות מתמשכות שמבצע המשיב 3 בתחום מימון בחירות וקבלת כספים והטבות בערך של מיליוני שקלים בקשר ובזכות תפקידיו בעבר ובהווה כשר.

    "מדוע לא ישעה עצמו לאלתר מלשמש כשר הבינוי והשיכון , כשר ירושלים ומורשת וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת בשל ניגוד עניינים חמור ובשל עבירות שביצע ועבירות מתמשכות שמבצע בתחום מימון בחירות וקבלת כספים והטבות בערך של מיליוני שקלים בקשר ובזכות תפקידיו בעבר ובהווה כשר.

    מדוע היועמ"ש לא יפעל מיידית לפתיחת חקירה כנגד המשיב 3 בשל עבירות שביצע ועבירות מתמשכות שמבצע המשיב 3 בתחום מימון בחירות וקבלת כספים והטבות בערך של מיליוני שקלים בקשר ובזכות תפקידיו בעבר ובהווה כשר ומדוע לא יפעל להעמדתו של המשיב 3 לדין בשל עבירות אלה".

    כמו כן, מבקש אמסלם: "צו על תנאי המורה למשיב 3 להתייצב וליתן טעם מדוע לא יפרסם ברבים את מלוא הפרטים הנוגעים למתנות, תרומות, הלוואות וערבויות שקיבל במהלך כהונתו כשר בממשלות ישראל ובכלל כך בתקופת כהונתו כשר ירושלים ומורשת וכשר הבינוי והשיכון ולרבות בקשר עם מועמדותו בבחירות לראשות עיריית ירושלים.

    העותר מתכבד לבקש מבית המשפט הנכבד כי הצו המבוקש בסעיף זה יכלול הוראה לפרסם מלוא הפרטים לרבות השמות, הכתובות, תחומי העיסוק, העתקי ההסכמים, הרקע וטיב היחסים עם המשיב 3 של כל אחד ממעניקי ההענקות שתרמו ו/או מימנו במישרין ו/או בעקיפין את הפעולות של המשיב 3 במסגרת מערכת הבחירות לראשות עיריית ירושלים".

    חה"כ אמסלם מבקש גם "בית המשפט הנכבד מתבקש להורות על קיום דיון דחוף בעתירה. דחיפות העתירה היא בשל הכורח והצורך הדחוף ביותר למנוע ולהפסיק המצב החמור של ניגוד העניינים המובנה בו מצוי המשיב 3 עד כדי שמעמיד את אזרחי המדינה, קופת המדינה ואת השלטון ותקינותו בסיכון גבוה הטמון במצב שנדרש תיקונו בצווים המבוקשים בעתירה זו".



    0 תגובות